Presentation av föreläsningen

Socialpsykologi med fokus på arbete inom områdena övertygelse, inflytande och efterlevnad där man jobbar med att utforska de psykologiska principerna bakom varför människor säger "ja" och hur dessa insikter kan tillämpas i olika sammanhang, som marknadsföring, försäljning och förhandlingar. Några konkreta exempel är hur du kan hantera politiska motståndare, negativt inställda journalister eller påverka just din målgrupp i önskvärd riktning.

Socialpsykologiska och psykologiska insikter om mänskligt beteende är väsentliga och ligger till grund för att forma strategier för övertalning i både personliga och professionella sammanhang.

Föreläsaren har övergripande mycket goda kunskaper på området.

Exempel på innehåll:

Människor har en tendens att återgälda tjänster och förmåner

När människor har åtagit sig något är de mer benägna att hålla sitt löfte och vara konsekventa

Människor är mer benägna att följa begäran från någon som uppfattas som en auktoritet

Människor är mer benägna att bli påverkade av personer de tycker om eller har gemensamma drag med

Uppfattningen om att något är begränsat eller sällsynt gör det mer attraktivt

Inngår Alltid
Bonus Tid:

Frågestund efter föreläsningen (30 minuter)

Faktamaterial:

innehåller en sammanfattning av föreläsningen med relevant utvalda delar

Frågor & Support:

Föreläsaren är alltid tillgänglig på telefon eller e-post för frågor eller funderingar efter föreläsningen

Pär Persson, Grundare & Föreläsare

Pär har en examen i beteendevetenskap, högskolekompetens inom kriminologi, sociologi & statsvetenskap, pedagogisk utbildning från lärarhögskolan och lång erfarenhet av att jobba med människor. Anställning inom kriminalvården sedan 9 år tillbaka. Grundare av företaget Samhällspusslet, 2025.

Praktisk information

Område:

Socialpsykologi

Föreläsare:

Pär Persson

Längd:

90 min

Pris:

7 000:- SEK exkl moms

Frågor

Kontakta mig för personlig service.

Pär Persson

070-712 34 35
[email protected]